از پروموشن به درستی استفاده کنید.
🔴برایان تیل در کتاب خود به نام «خلق برندهای مردمپسند» مینویسد:
پروموشن فعالیتهای متنوعی را در بر میگیرد. برنامههای مسافران کثیرالسفر، چاپ کوپنهای تخفیف در روزنامهها، مسابقات و قرعهکشیها، فروش ویژه ایام عید، استرداد بخشی از پول خرید محصول به مشتری، پیشنهاد یکی بخر، یکی مجانی بگیر و نمونۀ محصولات همگی جزء برنامههای پروموشن به حساب میآیند.
🟢برای موفقیت در بکارگیری پروموشن، اول از همه باید هدف روشنی از طراحی و اجرای آن داشته باشیم. هدف اصلی پروموشن، تحریک رفتارهای خاص در مصرفکنندگان است. از اینرو، اکثر پروموشنها به دنبال دو نوع هدف اساسی هستند:
🟦اولین هدف، تشویق به «آزمایش» محصول یا خدمت مورد نظرمان است. در این هدف، دنبال «جلب توجه» مشتریان و متقاعد کردن آنها برای «مصرف برند برای اولین مرتبه» هستیم.
🔸️«کاهش قیمتها»، «ارائه نمونۀ محصولات»، «کوپنهای تخفیف» و «ارائه هدایای تبلیغاتی در صورت خرید محصول»، پروموشنهایی هستند که با این هدف اجرا میشوند
🟫برنامههای «تکرار خرید»، ابزاری برای تشویق و ارزش نهادن به «وفاداری مشتریان» به حساب میآیند که دومین هدف از اجرای پروموشن را تشکیل میدهند.
🔹️هدف اصلی برنامههای «تکرار خرید»، تشویق مصرفکنندگان به «خرید بیشتر برند» است، با این امید که با تکرار «تجربیات مطلوب و خوشایند»، یک مصرفکنندۀ معمولی به یک مصرفکنندۀ وفادار تبدیل میشود.
🔸️«کوپنهای تخفیف داخل بستهبندی محصول»، «یکی بخر، دو تا ببر»، «بستههای تشویقی» (مقدار بیشتری از محصول با همان قیمت) و «کارتهای مخصوص مشتریان دائمی» همگی جزء برنامههای وفادارسازی به حساب میآیند.
🟠برای مثال، بازی «مونوپولی» مکدونالد یکی از موفقترین برنامههای «تکرار خرید» است. جمعآوری کارتهای مونوپولی بیشتر، مشتریان را تشویق میکند تا بیشتر و بیشتر به شعبههای مکدونالد بروند. از سوی دیگر، جایزههای کوچک این بازی، مثل یک نوشابه یا یک پرس سیبزمینی رایگان در خریدهای بعدی، مشتریان را تشویق میکند تا باز هم از مکدونالد خرید کنند.
———
راهنامه مدیر = راهنمای عمل
——————–
👩💻تلگرام راهنامه مدیر
https://t.me/rahname_modir
👨💻تلگرام گاهنامه مدیر
https://t.me/gahname_modir
👩💻سایت
صفحه نخست
👨💻اینستاگرام
www.instagram.com/gahname_modir
_
🟨🟩🟦🟪⬛⬜🟫🟥🟧